Основні принципи малої приватизації в ПроЗорро

Державні установи, які мають у своїй власності нерентабельне майно у вигляді транспортних засобів, нерухомості, підприємств й інших об’єктів, максимально зацікавлені в тому. щоб швидко та легально його реалізувати. Подібна потреба виникає з тієї причини, що подібні види майна потребують серйозного фінансування для того, щоб утримувати його в нормальному стані.

Сьогодні, є лише один легальний спосіб, який може допомогти в реалізації державного майна. Мова йде про малу приватизацію, якою вважається передача прав власності на майно, якщо сумарна вартість лоту не перевищує 250 мільйонів гривень.

Частіше за все, коли мова заходить саме про малу приватизацію, на торги виставляються різні підприємства, склади та фабрики. На момент реалізації таких активів, вони можуть знаходитись як в працюючому стані, так і бути покинутими.

Ви можете скористатися послугами української енергетичної біржі або ж будь-якого іншого акредитованого майданчика і вже на самому сайті ознайомитись зі всіма актуальними оголошеннями, що підпадають під малу приватизацію. Для цього, вам достатньо перейти на сайт https://www.ueex.com.ua, де ви дуже швидко зможете знайти цікавий для вас розділ та відсортувати всі оголошення таким чином, щоб система демонструвала вам лише ті лоти, які підходять вам по всім заданим критеріям.

Що потрібно знати про процедуру малої приватизації в ПроЗорро

Користувачі, яким раніше не доводилось брати участі в малій приватизації, повинні розуміти, що мова йде про справді прогресивний напрямок, де можна знайти багато цікавих лотів, яким можна знайти економічно вигідне використання.

Тому, підшукуючи такі оголошення, потрібно пам’ятати про декілька актуальних принципів:

  • Детальний опис лоту – інколи, недостатньо ознайомлення з назвою самого оголошення. В деяких ситуаціях, навіть звичайні недобудови можуть опинитися більш цікавим майном, чим воно здається на перший погляд. Як мінімум, ці об’єкти можуть знаходитись в вигідному місці або ж бути на останній стадії будівництва. Це стосується не лише недобудов, але й будь-яких інших лотів, з якими потрібно вміти правильно ознайомитися;
  • Формат процедури – мала приватизація може здійснюватися як в форматі відкритих торгів, так і електронного аукціону. Тому, завдання користувача полягає в тому, щоб дізнатися, який формат буде братися за основу в процесі реалізації конкретно взятого лоту;
  • Прозорість – реалізація державного майна в форматі малої приватизації зобов’язує державні установі діяти в рамках чинного законодавства і робити все згідно чинного українського регламенту. Відповідно, кожен зареєстрований користувач має право на те, щоб надіслати свою пропозицію та спробувати свої сили в малій приватизації;
  • Тендерна документація – це більш розширене питання, тому що воно одночасно стосується організатора торгів з малої приватизації й користувача, що хоче стати учасником. Відповідно, організатор процедури зі своєї сторони надає повний тендерний пакет, що відповідає всім вимогам в той час як користувач повинен виконати ті ж самі дії, але вже з свого боку.

Все це стосується реалізації будь-якого майна, починаючи з транспортних засобів та закінчуючи заводами й іншими серйозними об’єктами, реалізація яких може стати досить довгою и тяжкою процедурою.

Що робити учаснику в разі дискваліфікації 

Кожен користувач може потрапити в ситуацію, коли його заявка не може зацікавити замовника, в той час як він обирає пропозиції інших користувачів, які в економічному плані могли виглядати не настільки цікавими.

Подібні рішення можуть стати серйозним приводом для того, щоб спробувати вплинути на цей процес і зробити це можна двома варіантами, а саме:

  • Подання вимоги – це процес, суть якого полягає в підготовці заявки, в якій користувач виказує своє незадоволення з приводу зробленого замовником вибору і підкріплює все це обґрунтованими фактами. Далі, ця заявка направляється безпосередньо до самого замовника, на яку він зобов’язаний дати чітку та розгорнуту відповідь;
  • Подання скарги – це вже більш серйозна процедура, тому що сама заява направляється безпосередньо до антимонопольного комітету України. Дана послуга є вже платною і користувач повинен надавати чіткі факти, які дійсно вказують на порушення з сторони замовника. Якщо інформація про неправомірні дії організатора підтверджується, то це може призвести до накладення серйозних санкцій та відміни результатів торгів.

Обидва варіанти потребують від користувача відповідального підходу та вміння правильно аналізувати ситуацію. Тому, перед тим як готувати подібні заяви та відправляти їх на розгляд, потрібно впевнитися в тому, що для цього справді є достатньо підстав.

BACK TO TOP